Polityka prywatności
Pracowni Rozwoju EVOLUO Agnieszka Kułakowska
z siedzibą w Rybniku (44-274), ul. Gen. Okulickiego 35E
A. WPROWADZENIE
-
Administratorem danych osobowych jest Pracownia Rozwoju EVOLUO Agnieszka Kułakowska, z siedzibą w Rybniku, ul. Gen. Okulickiego 35E (NIP: 6911661689).
-
Dla właścicielki Pracowni Rozwoju EVOLUO ochrona danych osobowych Klientów jest sprawą najwyższej wagi. Dokłada ona najwyższych starań, by Klienci czuli się bezpiecznie, powierzając swoje dane osobowe w procesie korzystania z usług Pracowni. Niniejsza Polityka wyjaśnia sposób postępowania z danymi osobowymi.
-
Klient to osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna, nieposiadająca osobowości prawnej, która zleca Pracowni Rozwoju EVOLUO Agnieszka Kułakowska świadczenie usług, określonych w profilu działalności firmy.
B. Zbieranie danych osobowych
Zbieranie danych zawsze następuje dobrowolnie, bezpośrednio od Klienta, chyba, że przepisy ustawy stanowią inaczej.
Gromadzeniu, przechowywaniu i wykorzystywaniu mogą podlegać następujące dane:
-
Imię i Nazwisko;
-
Płeć;
-
PESEL;
-
Data urodzenia;
-
Miejsce urodzenia;
-
Adres zamieszkania;
-
Dane kontaktowe (adres e-mail, nr telefonu);
-
Nr dowodu osobistego lub paszportu, data jego wydania i ważności oraz organ, który dokument wydał;
-
Nr prawa jazdy, data jego wydania i ważności oraz organ, który go wydał,
a także kategorie pojazdów do których klient posiada uprawnienia (wraz z datami ważności); -
Miejsce Wykonywania pracy, zajmowane stanowisko, staż pracy;
-
Dane lekarza lub pracodawcy zlecającego konsultację lub badanie;
-
Dane dotyczące stanu zdrowia, w szczególności mające wpływ na wyniki konsultacji, badania psychologicznego lub prowadzonych oddziaływań psychologicznych;
-
Dane dotyczące sytuacji osobistej i zawodowej Klienta mające wpływ
na wyniki konsultacji, badania psychologicznego lub prowadzonych oddziaływań psychologicznych; -
Dokumentacja medyczna oraz psychologiczna dostarczona przez Klienta,
a także wytworzona w procesie świadczenia zleconych usług psychologicznych (w tym przebieg sesji treningowych i wyniki badań); -
Dane opiekunów prawnych (w przypadku, gdy Klientem jest osoba niepełnoletnia lub ubezwłasnowolniona);
-
Dane kontaktowe (imię i nazwisko, numer telefonu) osób, które wyraziły zgodę na kontakt w przypadku działań interwencyjnych z Klientem (zagrożenie życia lub zdrowia Klienta);
-
Dane dotyczące okoliczności utraty uprawnień do prowadzenia pojazdów;
-
Informacje o wizytach oraz przeprowadzonych badaniach i konsultacjach;
-
Informacje dotyczące sposobu realizowania płatności za wykonane usługi;
-
Informacje zawarte we wszelkiej korespondencji dostarczanej do Pracowni Rozwoju EVOLUO;
-
Wszelkie inne dane dostarczane przez Klienta, w tym wizerunek utrwalony w ramach funkcjonowania monitoringu.
C. Korzystanie z danych osobowych
Dane osobowe przekazywane Pracowni Rozwoju EVOLUO będą wykorzystywane do celów określonych w niniejszej Polityce.
Możemy wykorzystywać przekazane dane osobowe do celu:
-
Świadczenia usług psychologicznych i szkoleniowych, polegających w głównej mierze na: wsparciu psychologicznym, psychoedukacji, terapii, superwizji, coachingu, konsultacjach psychologicznych (w tym na rzecz innych specjalistów), badaniach psychologicznych, będących podstawą sformułowania orzeczenia lub opinii psychologicznej, szkoleniu i innych, zlecanych przez Klienta
-
Personalizowaniu naszych usług dla Klienta
-
Umożliwienia korzystania z usług, poprzez zapewnienie kontaktu w celu umawiania kolejnych wizyt oraz kontaktu osobistego, mailowego, telefonicznego lub za pośrednictwem innych środków technicznych
-
Rozliczania wykonywanych usług, poprzez wystawianie rachunków, faktur i ich przesyłania, a także sporządzania wyciągów i formułowania przypomnień o płatnościach oraz odbioru płatności od Klientów;
-
Wysyłania powiadomień e-mail i sms, na prośbę Klienta;
-
Dostarczania stronom trzecim informacji statystycznych o naszych użytkownikach (ale te osoby trzecie nie będą w stanie zidentyfikować żadnego konkretnego użytkownika na podstawie tych informacji);
-
Zajmowania się zapytaniami i skargami składanymi przez Klientów lub zainteresowane instytucje.
-
Zapewnienia bezpieczeństwa zdrowia i życia i danych oraz zapobieganie oszustwom;
-
Innych zastosowań.
Dane osobowe z pozycji 1 (imię i nazwisko) wraz z datą badania mogą (za zgodą Klienta) zostać przekazane podmiotowi (lekarz lub pracodawca) zlecającemu badanie, w celu rozliczenia płatności.
Pozostałe dane osobowe podlegają ścisłej ochronie również na podstawie ustawy o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym psychologów i mogą być przekazywane wyłącznie w przypadkach określonych ustawą, na wyraźne żądanie uprawnionych organów.
D. Ujawnianie danych osobowych
Możemy ujawniać dane osobowe użytkownika naszym pracownikom (w zakresie posiadanych uprawnień) lub podwykonawcom, o ile jest to niezbędne do celów określonych w niniejszych „Zasadach ochrony prywatności”.
Udostępnienie danych podwykonawcom (platformy do badań psychologicznych) poprzedzone jest pisemną zgodą Klienta.
Ponadto dane mogą zostać przekazane uprawnionym organom:
w zakresie, w jakim jest to wymagane przepisami prawa;
-
w związku z trwającymi lub potencjalnymi postępowaniami prawnymi;
Z wyjątkiem postanowień zawartych w niniejszych „Zasadach ochrony prywatności” nie będziemy udostępniać osobom trzecim informacji dotyczących użytkownika.
E. Międzynarodowe transfery danych
-
Informacje nie będą przekazywane w ramach międzynarodowych transferów danych.
F. Przechowywanie danych osobowych
-
W Niniejszej Sekcji określiliśmy nasze zasady i procedury dotyczące zatrzymywania danych, które mają na celu zapewnienie przestrzegania naszych zobowiązań prawnych w zakresie zachowywania i usuwania danych osobowych.
-
Dane osobowe, które przetwarzamy w dowolnym celu lub celach, nie będą przechowywane dłużej niż jest to konieczne
do tego celu lub tych celów. -
Dokumentacja związana z badaniami na rzecz medycyny pracy oraz badaniami kierowców przechowywana będzie w trybie określonym ustawą i rozporządzeniami w tej sprawie.
-
Pozostała dokumentacja będzie niszczona po upływie 5 lat od ostatniej wizyty Klienta, z wyjątkiem zapisów monitoringu, który będzie przechowywany maksymalnie przez okres 21 dni.
-
Niezależnie od innych postanowień niniejszej sekcji zachowamy dokumenty (w tym dokumenty elektroniczne) zawierające dane osobowe:
-
w zakresie, w jakim jest to wymagane przepisami prawa;
-
jeśli uważamy, że dokumenty mogą mieć znaczenie dla wszelkich toczących się lub przyszłych postępowań sądowych;
-
w celu ustanowienia, wyegzekwowania lub obrony naszych praw (wliczając w to udostępnienie informacji innym podmiotom w celu przeciwdziałania oszustwom).
-
G. Bezpieczeństwo danych osobowych
-
Podejmiemy zasadne techniczne i organizacyjne środki ostrożności w celu przeciwdziałania utracie, nadużyciu lub zmianie danych osobowych użytkownika.
-
Będziemy przechowywać wszystkie dane osobowe, które zostaną podane w formie papierowej (w szafie zabezpieczonej zamkiem, z zamkniętych pomieszczeniach, w monitorowanym budynku), zaś w formie elektronicznej, na nośnikach zabezpieczanych hasłem dostępu.
-
Klient przyjmuje do wiadomości, że transmisja informacji przez Internet jest potencjalnie niebezpieczna i bezpieczeństwo przesłanych w ten sposób danych nie jest gwarantowane.
H. Nowelizacje
Niniejsze zasady mogą być okresowo aktualizowane poprzez sporządzenie ich nowej wersji. Możemy powiadomić Klientów o zmianach w niniejszej polityce za pośrednictwem poczty elektronicznej, na ich wyraźne żądanie.
I. Prawa Klienta
Klient może zażądać udostępnienia jego danych osobowych, które są przechowywane. Udostępnienie takich danych
wiąże się z:
-
uiszczeniem opłaty w wysokości 1,00 zł za każdą stronę A-4 dokumentacji
-
dostarczeniem odpowiedniego dowodu tożsamości (dowód osobisty lub paszport)
Możemy na żądanie Klienta ukrywać dane osobowe, w zakresie dozwolonym przez prawo.
Można w dowolnym momencie poinstruować nas, aby nie przetwarzać danych osobowych w celach kontaktowych.
Można w każdej chwili zażądać usunięcia nagrania własnego wizerunku z zapisu monitoringu.
J. Aktualizacja informacji
Prosimy o informację w przypadku konieczności skorygowania lub aktualizowania danych osobowych, w których posiadaniu jesteśmy.